Pārrunas sastāv no diviem posmiem - mutiskās pārrunas un rakstiskas pārrunas.
Mutiskas pārrunas
Patērētājs vēršas pie pārdevēja vai pakalpojuma snidzēja, raksturojot problēmu un mēģinot panākt risinājumu.
Rakstiskas pārrunas
Tas uzsāk patērētājs, iesniedzot uzņēmējam rakstisku iesniegumu, ja mutiskas pārrunas nav nesušas rezultātu. Likums paredz arī, ka elektroniski iesniegtam iesniegumam nav nepieciešams paraksts. Tas nozīmē, ka iesniegumu var nosūtīt ar e-pasta palīdzību.
Uzņēmējam ir pienākums 15 darba dienu atbildēt uz patērētāja rakstisku iesniegumu. Ja atbilde nav sniegta, tiek uzskatīts, ka patērētja iesniegums tika noraidīts.
Uzmanību! Rakstiskas pārrunas (patērētāja iesnieguma iesniegšana) jāuzsāk ne vēlāk ka:
- divu mēnešu laikā no preces/pakalpojuma trūkuma (defekta) atklāšanas dienas.
- divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas.
Ja strīds ir par preces vai pakalpojuma (ar kuru tiek uzlabota vai pārvedota lieta) kvalitāti, detalizētāku informāciju par pārrunu vešanu šajā gadījuma, lūdzam skatīt šeit.